Kort om
Hanna er utdannet statsviter med spesialisering i offentlig politikk og organisasjon fra NTNU, med et breddeår i pedagogikk. Tidligere har hun jobbet i Rambøll Management Consulting med interessentinnsikt og som seminarleder i faget "Innføring i offfentlig politikk og administrasjon". Hannas forskningsinteresser er bærekraftig matforbruk, folkehelse, reklame, politikk og evaluering. Hun arbeider både kvalitativt og kvantitativt.
Fagområder
Emner
Folkehelse Barn og media Kommunal forvaltning og politikk Dyrevelferd Evalueringsteori og metode Kvantitative og kvalitative forskningsmetoder Bærekraftig matkultur
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Forskningsrapporter
Bøyum, Live ; Tangen, Hanna Seglem (2024). Kartlegging bruk av handlenett. ISBN: 978-82-7063-568-9. 104 s. Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet.
Tangen, Hanna Seglem ; Schjøll, Alexander (2023). Eksponering for markedsføring av usunn mat og drikke. Reklame rettet mot barn og unge i sosiale medier. ISBN: 978-82-7063-565-8. 55 s. Forbruksforskningsinstituttet SIFO, OsloMet – storbyuniversitetet.