Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Fjeld, Martin Drinkwater
;
Giæver, Katrine
(2024).
Walking through kindergarten semiotic landscapes with multilingual children: A way to explore participation and engagement.
23 s.
Journal of Early Childhood Education Research (JECER).
Vol. 13.
https://doi.org/10.58955/jecer.129353
Giæver, Katrine
(2023).
Kulturen som speiles i dialogene -betydningen av en flelles barnehagekultur i flerkulturelle barnehager.
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.
Vol. 9.
https://doi.org/10.23865/ntpk.v9.4056
Bustos, Marcela Montserrat Fonseca ; Bang, Anne-Linn; Ahmed, Usma ; Giæver, Katrine (2022). Dobbelt matpakke og termos med kakao: minoritetsforeldres perspektiver på friluftsliv i barnehagen. Neegaard, Henrik; Krempig, Inger Wallem (Red.). Barnehagens friluftsliv. Cappelen Damm Akademisk.
Giæver, Katrine
;
Tkachenko, Elena
(2020).
Mot en ny satsing på flerspråklighet – en analyse av språkpolitiske føringer i barnehagens styringsdokumenter.
18 s.
Nordic Studies in Education.
Vol. 40.
https://doi.org/10.23865/nse.v40.2442
Giæver, Katrine
(2020).
Tilgang til fellesskap i den flerkulturelle barnehagen.
Barn – forskning om barn og barndom i Norden.
Vol. 38.
https://doi.org/10.5324/barn.v38i2.3705
Giæver, Katrine (2020). Dialogisk praksis i hypermangfoldige barnehager. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 104.
Giæver, Katrine
; Jones, Liz
(2020).
Putting Arendt, Bakhtin and atmosphere to work: Exploring different paths concerning the language development of multilingual children.
Contemporary Issues in Early Childhood.
https://doi.org/10.1177/1463949120925895
Giæver, Katrine
(2019).
Å gi rom for muslimske barns tilnærming til faste i barnehagen.
16 s.
Prismet.
Vol. 70.
https://doi.org/10.5617/pri.7508
Giæver, Katrine (2018). Språklig samhandling med de yngste barna i barnehagen- et pedagogisk perpektiv. Lafton, Tove; Otterstad, Ann Merete (Red.). Barnehagepedagogiske linjeskift. s. 107-118. Fagbokforlaget.
Giæver, Katrine (2018). Å skape fortellinger i den multikulturelle barnehagen. Østrem, Solveig (Red.). Barnehagen som samfunnsinstitusjon. s. 106-123. Cappelen Damm Akademisk.