Kort om
Sosialantropologi grunnfag, UiO (1981-1982)
Cand.med. (UiO), 1988
Turnustjeneste Molde sykehus og Midsund kommune (1989-1991)
Kommunelege i Skedsmo kommune (1991 - 2005), hvor jeg arbeidet som sykehjemslege, helsestasjonslege og skolelege.
Høgskolelektor på HiAk fra 1998.
Førstelektor på HiOA fra 2015.
Er emneansvarlig i de naturvitenskapelige og medisinske emnene i bachelorutdanningen i sykepleie. Underviser i anatomi, fysiologi og biokjemi samt sykdomslære gjennom alle tre studieårene.
Timelærer på helsesykepleierutdanningen.
Veileder masterstudenter i emnet empowerment og helsefremmende arbeid.
Har vært timelærer på jordmorutdanningen, vernepleierutdanningen og yrkesfaglærerutdanningen.
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Medisinske fag Klinisk medisinske fag Pedagogiske fag Nevrologi Endokrinologi Lungesykdommer Kardiologi Hematologi Pediatri
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Finbråten, Hanne Søberg
; Guttersrud, Øystein;
Foss, Camilla
;
Pettersen, Kjell Sverre
;
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Halvorsrud, Hedvig
; Stensrud, Helge;
Sandbekken, Ida Hellum
; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine
(2023).
Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.3
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Tørris, Christine
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2023).
Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?.
UNIPED.
Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3
Tørris, Christine
;
Meyer, Mona Elisabeth
;
Sandbekken, Ida Hellum
;
Halvorsrud, Hedvig
;
Molin, Marianne
(2022).
Nursing Students’ Perceived Learning Outcomes, Motivation to Learn and Grade Achieved in a Digital Blended Learning Course: A Norwegian Cross-Sectional Study.
Education Sciences.
Vol. 12.
https://doi.org/10.3390/educsci12070467
Molin, Marianne
;
Meyer, Mona Elisabeth
; Medin, Tirill
(2021).
Anatomy, physiology and biochemistry: nursing students’ perceptions of the learning outcome from a flipped classroom.
Sykepleien Forskning.
Vol. 15.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467
Molin, Marianne
;
Meyer, Mona Elisabeth
; Medin, Tirill
(2020).
Anatomi, fysiologi og biokjemi: sykepleierstudenters opplevde læringsutbytte ved omvendt undervisning.
Sykepleien Forskning.
Vol. 15(82467):(e-82467).
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2020.82467
Meyer, Mona Elisabeth
;
Haukland, Magne
; Glomsås, Heidi Snoen;
Tveiten, Sidsel
(2019).
Studentassistenter bidro til læring i anatomi, fysiologi og biokjemi.
Sykepleien Forskning.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2019.79469
Haukland, Magne ; Meyer, Mona Elisabeth ; Gjerlaug, Anne Karine; Tveiten, Sidsel (2014). Vennlig dulting? Empowerment i utvalgte helsepolitiske dokumenter. Tveiten, Sidsel; Boge, Knut (Red.). Empowerment i helse, ledelse og pedagogikk - nye perspektiver. s. 37-60. Gyldendal Akademisk.
Meyer, Mona Elisabeth
(2014).
E-læring som pedagogisk virkemiddel for innlæring av anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen.
UNIPED.
Vol. 37.
https://doi.org/10.3402/uniped.v37.22706