Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Humaniora Pedagogiske fag Samfunnsvitenskap
Emner
Kommunikasjon Yrkesfaglig veiledning Elevsamtaler Pedagogikk - Utdanning
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Rinholm, Hanne
;
Solem, Ida Heiberg
;
Ulleberg, Inger
(2023).
Dialogues in education: Exploring cases from music and mathematics education.
24 s.
Dialogic Pedagogy: An International Online Journal.
Vol. 11.
https://doi.org/10.5195/dpj.2023.458
Ulleberg, Inger (2023). Kommunikasjon mellom lærer og elev. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 35-54. Fagbokforlaget.
Ulleberg, Inger ; Mjelve, Liv Heidi (2023). Læreren som deltaker i veiledningssamtaler. Olsen, Mirjam Harkestad; Arneberg, Per (Red.). Samtaler i skolen. s. 155-182. Cappelen Damm Akademisk.
Ulleberg, Inger ; Jensen, Per (2021). Undertekst i veiledning. Karlsson, Bengt Eirik; Oterholt, Frank (Red.). Fenomener i faglig veiledning. s. 97-110. Universitetsforlaget.
Jevne, Kari Sjøhelle
;
Ulleberg, Inger
;
Øien, Ingvil
(2021).
Why and how? Case-based teaching in interprofessional and interdisciplinary education.
17 s.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 15.
https://doi.org/10.23865/UP.V15.2785
Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2020). Hva spør lærere om?. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Christensen, Hanne ; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse og fag. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Christensen, Hanne ; Ulleberg, Inger (2020). Klasseledelse sett i lys av fagfornyelsens overordnede del og tverrfaglige temaer. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. Gyldendal Akademisk.
Ulleberg, Inger (2019). Læringsaktiviteter i praksisstudiene. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 218-240. Universitetsforlaget.
Ulleberg, Inger
;
Solem, Ida Heiberg
(2018).
Which questions to ask in classroom talk in mathematics? Presentation and discussion of a questioning model.
Acta Didactica Norge.
https://doi.org/10.5617/adno.5607