Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Elvebakk, Lisbeth ; Vederhus, Inger (2022). Gudsens sanning? ‘Afften Psalme’ (1678) av Dorothe Engelbretsdatter i skolens læreverk. Claudi, Mads Breckan; Norendal, Audhild (Red.). Litteraturhistoriske muligheter i forskning og undervisning. s. 129-145. Universitetsforlaget.
Elvebakk, Lisbeth ; Vederhus, Inger (2022). Fra utvikling av plott til selvfremstilling. En undersøkelse av lærerstudenters muntlige fortellinger som arbeidsoppgave. Haugen, Torgeir (Red.). Overindividuelle kulturformer. Tradisjon og erfaring for barn og unge i individualismens tidsalder. s. 265-287. Solum.
Vederhus, Inger ; Skarstein, Dag (2020). Andvake-Årvåken-Insomnie. Skarstein, Dag; Vederhus, Inger (Red.). Jon Fosse i skulen. s. 11-34. Det Norske Samlaget.
Skarstein, Dag ; Vederhus, Inger (2020). Jon Fosse i skulen. ISBN: 978-82-340-0118-5. 136 s. Det Norske Samlaget.
Vederhus, Inger (2020). På terskelen til ingenting? Kant. Skarstein, Dag; Vederhus, Inger (Red.). Jon Fosse i skulen. s. 86-119. Det Norske Samlaget.
Elvebakk, Lisbeth ; Lundberg, Pål ; Vederhus, Inger (2019). Praksislæraren som lærarutdannar i norskfaget. Ein studie. Thorsen, Kirsten Elisabeth; Michelet, Simon (Red.). Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering - sammenhenger og spenninger. s. 58-74. Universitetsforlaget.
Vederhus, Inger
(2019).
Naget og dei to tidene. Minneprosessar etter 22.juli.
Kirke og kultur.
Vol. 124.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-3002
Vederhus, Inger (2016). Ein salme ved "reisens slutt?" Resepsjonshistorisk bidrag om Dorothe Engelbretsdatter "Afften Psalme". Gujord, Heming; Gujord, Heming (red.); Michelsen, Per Arne (Red.). Norsk litterær årbok 2016. Det Norske Samlaget.
Vederhus, Inger (2015). Samtale eller læresamtale?. Christensen, Hanne; Stokke, Ruth Seierstad (Red.). Samtalens didaktiske muligheter. s. 66-83. Gyldendal Akademisk.
Tonne, Ingebjørg
;
Vederhus, Inger
(2011).
Gjenklang – utforsking av poetiske identitetstekstar og lingvistisk kapital i det fleirkulturelle klasserommet.
Smidt, Jon; Seip Tønnessen, Elise; Aamotsbakken, Bente (Red.).
Tekst og tegn - Lesing, skriving og multimodalitet i skole og samfunn. s. 237-254.
Tapir Akademisk Forlag.
http://hdl.handle.net/10642/1048