Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Dahlback, Jorunn
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Amble, Nina
;
Møller, Ellen
;
Vagle, Inger
(2022).
Friere yrkesvalg i det yrkesfaglige feltet.
Forskning og forandring.
Vol. 5.
https://doi.org/10.23865/fof.v5.3673
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Møller, Ellen
;
Vagle, Inger
(2020).
Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2019).
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505
Amble, Nina ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2017). Feministisk aksjonsforskning i det yrkesfaglige feltet. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Red.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . s. 315 -335. Cappelen Damm Akademisk.
Bødtker-Lund, Daniel
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2017).
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1.
33 s.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577
Vagle, Inger ; Møller, Ellen (2017). Mangfoldig aksjonsforskning for et mangfoldig skole- og arbeidsliv. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Red.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . s. 337-355. Cappelen Damm Akademisk. https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.17
Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 33-50. Gyldendal Akademisk.
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2015). Utvikling av relevant kompetanse gjennom den treårige yrkesfaglærerutdannelse. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 112-130. Fagbokforlaget.
Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2015). Yrkesfaglærerens kompetanse i fremtidens skole. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 89-111. Fagbokforlaget.