Kort om
Jeg jobber med kommunikasjon, forskningsformidling, nettsider, sosiale medier og arrangementer ved Forbruksforskningsinstituttet SIFO.
Administrative arbeidsområder
Forskningsformidling Internkommunikasjon Mediekontakt Nettredaktør Sosiale medier Strategisk kommunikasjon
Publikasjoner og forskningsresultater
Formidling
Lassen, Kjersti ; Laitala, Kirsi (2024). Klær som er kjøpt nye, brukes flere ganger enn bruktklær. www.lasting.world
Tangen, Hanna Seglem ; Lassen, Kjersti (2024). Barn og unge bombarderes av reklame for usunn mat og drikke på sosiale medier.
Lassen, Kjersti ; Tangen, Hanna Seglem (2024). Massiv markedsføring av usunn mat og drikke på sosiale medier.
Tangen, Hanna Seglem ; Lassen, Kjersti (2024). Reklame for usunn mat og drikke. Hva slags mat og drikke får du mest reklame for? Får du lyst til å kjøpe det du ser i reklamen? Er energidrikk så populært som vi tror og hvorfor er det så kult? Hjelp oss med å bli klokere!. Forskningstorget. OsloMet.
Steinnes, Kamilla Knutsen
;
Reich, Clara Julia
;
Lassen, Kjersti
(2023).
Barn kjøper seg populære i dataspill.
https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter
Løvbak Berg, Lisbeth
;
Lassen, Kjersti
(2023).
Ingen vil slutte med plast i klær.
https://www.forskning.no/forbruk-klaer-oslomet/ing
Reich, Clara Julia
;
Bøyum, Live Standal
;
Steinnes, Kamilla Knutsen
;
Teigen, Helene Maria Fiane
;
Lassen, Kjersti
(2023).
Barn har særlig ett godt råd til foreldre som vil dele bilder på nett.
https://forskning.no/barn-oslomet-partner/barn-har
Lassen, Kjersti
;
Vittersø, Gunnar
;
Amilien, Virginie
;
Torjusen, Hanne
;
Roos, Gun
(2023).
Hvordan ser vi for oss et samfunn basert på lokal mat?.
https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter
Poppe, Christian
;
Lassen, Kjersti
(2023).
Forskere har målt nordmenns økonomi: Så mange er ille ute.
https://www.forskning.no/forbruk-hus-og-hjem-oslom
Borch, Anita
;
Lassen, Kjersti
(2023).
Ungdommene selv vil ha strengere regler mot bruk av penger i dataspill.
https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-oslomet-pa