English version
Knut Ove Æsøy

Knut Ove Æsøy

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Maleri, tegning, grafikk   Allmennpedagogikk   Filosofi   Idéhistorie   Kunsthistorie   Historie   Statsvitenskap og organisasjonsteori   Humaniora

Vitenskapelige publikasjoner

Æsøy, Knut Ove (2023). The Philosophical Facilitation of a Professional Practitioner's Worldview. Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Vol. 54.

Æsøy, Knut Ove (2023). Om læraren sitt pedagogisk-filosofiske P3-nivå. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 107.
https://doi.org/10.18261/npt.107.2.4

Æsøy, Knut Ove ; Namdar, Kamran (2021). The pandemic - A spotlight on the potentiality of and obstacles to human becoming. Studier i Pædagogisk Filosofi.

Æsøy, Knut Ove ; Dybvikstrand, Trine Sofie (2021). The use of paintings and sketches as scientific knowledge. Indo-Pacific Journal of Phenomenology. Vol. 21.
https://doi.org/10.1080/20797222.2021.2019888

Helleve, Mette Birgitte ; Æsøy, Knut Ove (2021). When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. 11 s. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education. Vol. 25.
https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/12357

Æsøy, Knut Ove (2020). Inner Trust: The Root of Teachers’ Self-Leadership. 13 s. Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Vol. 18.
http://www.solazaravnatelje.si/ISSN/1581-8225/2020

Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove ; Dybvikstrand, Trine Sofie (2020). Lærerpraksis og pedagogisk teori. ISBN: 9788215029740. 256 s. Universitetsforlaget.

Æsøy, Knut Ove (2018). Om læraren sin levande kunnskap. 15 s. Studier i Pædagogisk Filosofi.
https://doi.org/10.7146/spf.v7i2.115630

Sørmo, Dag; Æsøy, Knut Ove (2018). What about Tigger and Piglet in school today? - A metaphor about children with challenging behaviour. Dorczak, Roman (Red.). Leading and Managing for Development. s. 116-123. Jagiellonian University Institute of Public Affairs.

Æsøy, Knut Ove (2016). Læraren si eigenomsorg. Grindheim, Liv Torunn; Krüger, Thorolf; Leirhaug, Petter Erik; Wilson, Dordy (Red.). Lærerprofesjonalitet i utdanningspraksiser. Fagbokforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig