Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Indremedisin Zoologiske og botaniske fag
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
PolkaNorski i praksis
Utviklinga av språkferdigheter og kunnskap om verden hos polsk-norske barn i Norge.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Botnen, Synnøve Smebye
;
Sandbakken, Mari
(2023).
Påstandsspill som et verktøy i undervisning om bærekraftig utvikling i barnehagelærerutdanningen.
Nordisk barnehageforskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.23865/nbf.v19.347
Tandberg, Cato ; Byhring, Anne Kristine ; Sandbakken, Mari (2021). Broer og naturfaglige samtaler. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by . s. 183-200. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari
(2021).
Fjæra som arena for lek og læring.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.).
Barn i by . s. 41-55.
Universitetsforlaget.
https://doi.org/372.1384
Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye ; Sandbakken, Mari (2021). Artar som kan skape tilhøyrsle til natur på barnehagen sitt uteområde. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by . s. 85-98. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari ; Vik, Unni ; Botnen, Synnøve Smebye (2021). Dyr i byen. Barns muligheter til å oppleve dyr og dyreliv i byen. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by . s. 71-83. Universitetsforlaget.
Sandbakken, Mari
; Ebbesson, Lars O.E.; Stefansson, Sigurd Olav; Helvik, Jon Vidar
(2012).
Isolation and characterization of melanopsin photoreceptors of atlantic salmon (Salmo salar).
18 s.
Journal of Comparative Neurology.
Vol. 520.
https://doi.org/10.1002/cne.23125