English version
Thomas Eri

Thomas Eri

Kort om

Jeg underviser og veileder i pedagogiske emner på bachelor, master og PhD nivå med særlig interesse for lærerprofesjonalitet, estetiske og utforskende læreprosesser, og pedagogiske grunnlagsproblemer. Min forskningsinteresse er hovedsakelig knyttet til pedagogisk aksjonsforskning i skolen og selvstudier i lærerutdanningen med kulturhistorisk virksomhetsteori (CHAT) som teoretisk og analytisk perspektiv. Før jeg begynte på Oslomet i 2009, jobbet jeg som grunnskolelærer i Osloskolen. Jeg har gjennom årene ledet og bidratt i flere små og store nasjonale og internasjonale forsknings- og utviklingprosjekter i utdanningssektoren.

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre

    I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.