English version

TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre

I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.

Om prosjektet

Medlemmer

  • Hanne Christensen

Partnere

VIA University College, Faculty of Education and Social Studies

  • Birgitte Lund Nielsen, ph.d.
  • Jens Hansen Lund, lektor, ph.d.

Universitetet i Oslo, IPED:

  • Harald Jarning

Lillestrøm kommune

  • Bråtejordet skole
  • Sten Tærud skole
  • Tæruddalen skole

Prosjektstyre

  • Andreas Lund, Universitetet i Oslo
  • Annika Lantz-Andersson, Göteborgs universitet, Sverige
Lærer i klasserom med mang elever som rekker opp hånda
Dette må fremtidens lærere kunne

Godt faglig innhold på lærerutdanningen er ikke nok for å utdanne profesjonelle lærere.