English version

Å gjenoppfinne mainstream-klasserom (RE.MA.C.)

Prosjektet bringer sammen studenter med ulik språklig bakgrunn og (språk)lærere. Disse samarbeider om felles interkulturelle, språklærings- og undervisningsoppgaver gjennom bruk av ny og fremvoksende teknologi og digitale verktøy, ved å bruke en blandet læringsmodell.

Hovedformålet er å lage lærings- og undervisningsmateriell på grunnlag av tematiske emner som finnes i lærebøker fra de respektive landene for å danne mainstream-klasserom som gir rettferdige muligheter for læring for alle elever. Samtidig er et mål å skape et klasserom og til slutt, en skole, der elever og lærere er i stand til å forstå, respektere og akseptere alle.

Gjennom prosjektet er målet å takle utfordringene og vanskelighetene ordinære (språk-) lærere har når de prøver å møte ulike behov og interesser hos elevene. 

Prosjektet har som mål å:

Deltakere

Laster inn ...

Samarbeidspartnere

  • Frederick University, Kypros
  • CARDET, Kypros
  • Democretus University of Thrace, Hellas
  • University of the Algarve, Portugal
  • CESIE, Malta
  • Solidarity Overseas Service, Malta

Publikasjoner

Prosjektet har allerede utgitt flere publikasjoner. Se prosjektets eksterne nettside for mer informasjon (remacproject.eu).