English version

Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier (LUI)

Fakultetet utdanner barnehagelærere, lærere til alle nivåer i skolen, tegnspråktolker, tolker til offentlig sektor og kandidater innen internasjonale studier. Vi har omfattende forsknings- og utviklingsaktivitet knyttet til utdanningsområdene våre. LUI samarbeider tett med praksisfelt og arbeidsliv, og har forsknings- og utdanningssamarbeid med institusjoner i hele verden.

Omtrentlig antall studenter
7350

i 2023 (tall fra DBH)

Bachelorprogrammer
7
Masterprogrammer
9
Ph.d.-program
1

Kontakt oss

Kontaktskjema for fakultetet

Møt oss her

Studiested Kjeller

Kunnskapsveien 55

Studiested Pilestredet

Pilestredet 42

LUI-infosenter (Pilestredet 42)

Du finner infosenteret til venstre rett innenfor hovedinngangen i Pilestredet 42. Infosenteret er fakultetets knutepunkt for studieinformasjon og studieveiledning.

Telefon til infosenteret:  67 23 77 77

Infosenteret er bemannet mandag til fredag kl. 10.00-14.00 (stengt i lunsjen 11.30-12.00).

Telefon

Du kan nå oss på telefonnummeret til fakultetets infosenter: 67 23 77 77 (10.00-11.30 og 12.00-14.00).

Sentralbordet til OsloMet har telefonnummer 67 23 50 00.

Se også personsidene til de enkelte ansatte ved fakultetet

Postadresse

OsloMet – storbyuniversitetet
Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier / ev. institutt, seksjon eller ansatt
Postboks 4  St. Olavs plass
0130  OSLO

Følg oss på Facebook

Arrangementer

Aktuelt fra fakultetet

Yrkesfaglærer Haldor Hove
Utvikler fleksibel og tilpasset undervisning ved hjelp av ny teknologi

Yrkesfaglærer Haldor Hove har utforsket ny teknologi sammen med elever og kollegaer.

Unge mennesker med bøker i et studiemiljø
Inkludering av muslimer: – Vi må snakke mer om religion

Mange av opplevelsene norske muslimer har med ekskludering og inkludering har med religiøs identitet å gjøre. – Det må vi ta på alvor, sier stipendiat Edin Kozaric.

Fem personar på seminar som står ved ein vegg
Betre samarbeid om vurdering

Samarbeid mellom skole, bedrifter og prøvenemnder skal bidra til god samanheng og yrkesmessig relevans i vurderingsarbeidet innanfor fag- og yrkesopplæringa.

En lærer snakker med elever i ungdsomsalderen i et klasserom
Slik hjelper yrkesfaglærere elever som står i fare for å falle fra

Hva kan forklare at elever med svake forutsetninger fullfører videregående opplæring? En ny studie beskriver lærere som jobber relasjonelt gjennom å balansere mellom tett oppfølging og bygging av selvstendighet.

Mann tolker mellom par og ansatt i offentlig tjeneste
Stort behov for tolker i nye tolkespråk i Norge

Visste du at det er behov for tolk i over 100 språk i Norge? Søk om å bli kvalifisert tolk i ett av dem.

bilde av faglærer og student utendørs på campus Pilestredet
Fikk inspirasjon til arbeid med kropp og bevegelse i barnehage

Student Stephanie Mertins mener videreutdanning i Fysisk-motorisk utvikling og aktivitet i barnehagen er et «must».

Ei stor samling av studentar frå praktisk pedagogikk for fagskolen på Kjeller
Eit KI-løft for fagskolelærarane

På ei stor fellessamling fekk studentane ved Praktisk pedagogikk for fagskolen utforske kunstig intelligens.

Bilete av paneldeltakarer på Lillestrøm bibliotek
Korleis anerkjenner vi realkompetanse?

Betre rammar, auka kunnskap og fleire ressursar kan hjelpe oss på veg mot ein meir anerkjennande praksis.

Ragnhild Stautland og Ye Cai sit i ein sofa.
Startar nytt nettverk for lærarar som underviser nykomne elevar

Våren 2025 dannar NAFO eit nytt nasjonalt nettverk for lærarar i grunnskolen som underviser nykomne elevar.

Nærbilete av dei fire redaktørane
Kunstnar, forskar og utdannar – nordisk tidsskrift gir artografen plass

Tilsette i akademia som jobbar kunstfagleg, med forsking og med utdanning får ein stemme gjennom dobbeltnummer av Nordic Journal of Art and Research.

Collage av portrett av Anna Sethne i forskjellige farger

Anna Sethne-forelesningen

Anna Sethne-forelesningen er en årlig gjesteforelesning som skal inspirere til integrering av utdanning og forskning, med vekt på mangfold, bærekraft og det tverrprofesjonelle.

Les mer om forelesningen