TEIMO-prosjektet har som mål å utvikle et inkluderende og moderne Blended Intensive Programme (BIP) for å styrke lærerutdanning på tvers av Europa.
Prosjektet erkjenner de begrensede mobilitetsmulighetene i denne sektoren på grunn av nasjonale reguleringer og ønsker å utstyre lærere med de nødvendige kompetansene for å håndtere kulturelt mangfoldige omgivelser. Det fokuserer på å integrere virtuelle og fysiske komponenter for å fremme samarbeid under blandede mobilitetsopplevelser.
Spesifikke mål inkluderer:
- å utforme digitale ressurser
- etablere logistiske retningslinjer for gjennomføring av BIPs
- validere disse gjennom omfattende testing.
Prosjektet forventer viktige resultater:
- å muliggjøre studentdeltakelse i inkluderende BIPs
- styrke personalets ekspertise
- oppfordre høyere utdanningsinstitusjoner til å innlemme BIPs i sine pensum og strategier.
- nasjonale organisasjoner vil bli guidet i å etablere kvalitetsstandarder for inkluderende virtuelle og blandede mobilitetsprogrammer.
TEIMO vil tilby brukervennlige maler som legger grunnlaget for bærekraftige og skalerbare forbedringer innen lærerutdanning.
Medlemmer
Partnere
- Katholieke Universiteit Leuven, Belgium
- Leuven Universität Zu Köln, Germany
- Helsingin Yliopisto, Finland
- Universiteit Utrecht, Netherlands
- Izmir Ekonomi Universitesi, Türkiye
Mer om prosjektet
TEIMO-prosjektet tar sikte på å revolusjonere lærerutdanning i Europa ved å utvikle og implementere et innovativt Blended Intensive Programme (BIP).
Det adresserer det kritiske behovet for at lærere utvikler kompetanse for å håndtere kulturelt mangfold, samtidig som det fremmer inkludering og tilpasningsevne.
BIPs, som kombinerer virtuelle og fysiske komponenter, er kjernen i TEIMOs tilnærming, som søker å overvinne mobilitetsbegrensninger forårsaket av nasjonale reguleringer i lærerutdanningen.
Hovedmål
Hovedmålene inkluderer å
- skape inkluderende digitale og fysiske ressurser for å tilrettelegge for samarbeid under BIPs
- utvikle logistiske retningslinjer for effektiv gjennomføring
- validere disse komponentene gjennom praktisk anvendelse i lærerutdanningskontekster. Ved å tilby brukervennlige maler sikrer prosjektet at løsningene kan reproduseres og skaleres.
Forventede resultater
TEIMOs forventede resultater inkluderer:
- økt studentdeltakelse i inkluderende mobilitetsprogrammer
- forbedret personalekspertise i blandet læring
- institusjonell integrering av BIPs i utdanningsrammeverk
- at nasjonale institusjoner kan dra nytte av retningslinjer for å etablere kvalitetsstandarder for inkluderende og blandede mobilitetsprogrammer.