English version

Erasmus+: Lærerutdanning over hele Europa: Innovativ mobilitet Muligheter (TEIMO)

TEIMO-prosjektet har som mål å utvikle et inkluderende og moderne Blended Intensive Programme (BIP) for å styrke lærerutdanning på tvers av Europa.

Prosjektet erkjenner de begrensede mobilitetsmulighetene i denne sektoren på grunn av nasjonale reguleringer og ønsker å utstyre lærere med de nødvendige kompetansene for å håndtere kulturelt mangfoldige omgivelser. Det fokuserer på å integrere virtuelle og fysiske komponenter for å fremme samarbeid under blandede mobilitetsopplevelser.

Spesifikke mål inkluderer:

Prosjektet forventer viktige resultater: 

TEIMO vil tilby brukervennlige maler som legger grunnlaget for bærekraftige og skalerbare forbedringer innen lærerutdanning.

Medlemmer

Laster inn ...

Partnere

  • Katholieke Universiteit Leuven, Belgium
  • Leuven Universität Zu Köln, Germany
  • Helsingin Yliopisto, Finland
  • Universiteit Utrecht, Netherlands
  • Izmir Ekonomi Universitesi, Türkiye

Mer om prosjektet

TEIMO-prosjektet tar sikte på å revolusjonere lærerutdanning i Europa ved å utvikle og implementere et innovativt Blended Intensive Programme (BIP). 

Det adresserer det kritiske behovet for at lærere utvikler kompetanse for å håndtere kulturelt mangfold, samtidig som det fremmer inkludering og tilpasningsevne. 

BIPs, som kombinerer virtuelle og fysiske komponenter, er kjernen i TEIMOs tilnærming, som søker å overvinne mobilitetsbegrensninger forårsaket av nasjonale reguleringer i lærerutdanningen.

Hovedmål

Hovedmålene inkluderer å

  • skape inkluderende digitale og fysiske ressurser for å tilrettelegge for samarbeid under BIPs
  • utvikle logistiske retningslinjer for effektiv gjennomføring
  • validere disse komponentene gjennom praktisk anvendelse i lærerutdanningskontekster. Ved å tilby brukervennlige maler sikrer prosjektet at løsningene kan reproduseres og skaleres.

Forventede resultater

TEIMOs forventede resultater inkluderer:

  • økt studentdeltakelse i inkluderende mobilitetsprogrammer
  • forbedret personalekspertise i blandet læring
  • institusjonell integrering av BIPs i utdanningsrammeverk
  • at nasjonale institusjoner kan dra nytte av retningslinjer for å etablere kvalitetsstandarder for inkluderende og blandede mobilitetsprogrammer.