English version
Christine Tørris

Christine Tørris

Kort om

Christine Tørris har PhD i ernæringsepidemiologi (2017). Hennes forskningsinteresser omfatter epidemiologiske studier knyttet til kardiovaskulær risiko, ernæring, pedagogikk og helsekompetanse. Hun underviser blant annet i naturvitenskapelige emner, forskningsmetode og epidemiologi.

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Basale medisinske, odontologiske og veterinærmedisinske fag   Sykepleievitenskap   Medisinske fag   Samfunnsmedisin, sosialmedisin

Forskningsgrupper

Vitenskapelige publikasjoner

Flølo, Tone Nygaard ; Tørris, Christine ; Riiser, Kirsti ; Almendingen, Kari ; Chew, Han Shi Jocelyn; Fosså, Alexander; Albertini Früh, Elena ; Hennessy, Erin; Leung, May May; Misvær, Nina ; Pavel, Nenad ; Bigum Sundar, Turid Kristin ; Sæterstrand, Torill Margaret; Torbjørnsen, Astrid ; Løyland, Borghild ; Holmen, Heidi (2025). Digital health interventions to treat overweight and obesity in children and adolescents: An umbrella review. Obesity Reviews.
https://doi.org/10.1111/obr.13905

Holmen, Heidi ; Flølo, Tone Nygaard ; Tørris, Christine ; Torbjørnsen, Astrid ; Almendingen, Kari ; Riiser, Kirsti (2025). The role of health literacy in intervention studies targeting children living with overweight or obesity and their parents—a systematic mixed methods review. 11 s. Frontiers in Pediatrics. Vol. 12.
https://doi.org/10.3389/fped.2024.1507379

Holmen, Heidi ; Flølo, Tone Nygaard ; Tørris, Christine ; Torbjørnsen, Astrid ; Almendingen, Kari ; Riiser, Kirsti (2025). The role of health literacy in intervention studies targeting children living with overweight or obesity and their parents—a systematic mixed methods review. Frontiers in Pediatrics.

Nylén-Eriksen, Mats ; Stojiljkovic, Marko ; Lillekroken, Daniela ; Lindeflaten, Katrin ; Hessevaagbakke, Elisabeth ; Flølo, Tone Nygaard ; Hovland, Olav Johannes ; Solberg, Ada Marie Svarstad ; Hansen, Sylvia ; Bjørnnes, Ann Kristin ; Tørris, Christine (2025). Game-thinking; utilizing serious games and gamification in nursing education - a systematic review and meta-analysis. BMC Medical Education. Vol. 25.
https://doi.org/10.1186/s12909-024-06531-7

Tørris, Christine ; Nortvedt, Line (2024). Health literacy and self-care among adult immigrants with type 2 diabetes: a scoping review. BMC Public Health. Vol. 24.
https://doi.org/10.1186/s12889-024-20749-6

Di Michele, Laura; Tørris, Christine ; Gunn, Catherine; Johansen, Safora (2024). International student mobility in diagnostic radiography: Benefits and pitfalls. 5 s. Radiography. Vol. 30.
https://doi.org/10.1016/j.radi.2024.05.005

Tørris, Christine (2024). Nursing Students’ Motivation, Awareness, and Knowledge of Women’s Health: A Norwegian Quasi-Experimental Study. Education Sciences. Vol. 14.
https://doi.org/10.3390/educsci14030273

Finbråten, Hanne Søberg ; Guttersrud, Øystein; Foss, Camilla ; Pettersen, Kjell Sverre; Tørris, Christine ; Meyer, Mona Elisabeth ; Halvorsrud, Hedvig ; Stensrud, Helge; Sandbekken, Ida Hellum ; Sæland, Mone Eli; Grønlien, Heidi Kristine (2023). Bruk av «concept cartoons» i kombinasjon med digitalt student-respons-system for å støtte læring i Anatomi, fysiologi og biokjemi i sykepleierutdanningen - En undervisningsstrategi for å fremme studentaktiv læring. UNIPED. Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.4.3

Hougaard, Peter Forde ; Tørris, Christine ; Erichsen, Torunn ; Høium, Kari ; Ulfsby, Kirsten Jacobsen ; Jensen, Trude Løkhaug; Opheim, Helene Margrethe Storebø (2023). Teknologi og aktivisering i læringsfellesskap. Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.). Fagdidaktiske temaer i helsefagene. s. 91-123. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch6

Meyer, Mona Elisabeth ; Sandbekken, Ida Hellum ; Tørris, Christine ; Halvorsrud, Hedvig ; Molin, Marianne (2023). Hva kjennetegner digitale seminargrupper som fungerer godt, og hva kjennetegner de som fungerer mindre godt?. UNIPED. Vol. 46.
https://doi.org/10.18261/uniped.46.1.3





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig