English version
Evi Schmid

Evi Schmid

Fagområder

Emner

Læringsmiljø   Ungdom   Ungdomsforskning   Utdanningsvalg   Frafall   Yrkespedagogikk   Fag og yrkesopplæring   Videregående opplæring   Lærlinger   Alternative læringsarena   Utdanningsoverganger   Mangfold og inkludering

Forskningsprosjekter

Aktive forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

Vitenskapelige publikasjoner

Schmid, Evi ; Solberg, Stine (2025). Hvordan bygge gode relasjoner til elever? Ti tips fra erfarne yrkesfaglærere. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 109.
https://doi.org/10.18261/npt.109.2.2

Larsen, Ida Kristine; Schmid, Evi (2025). Hvordan vurderes elevenes praksis i faget yrkesfaglig fordypning? En kvalitativ studie i salgs- og reiselivsfaget. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Vol. 19.
https://doi.org/10.23865/up.v19.6696

Schmid, Evi ; Garrels, Veerle ; Skåland, Børge (2024). The continuum of rapport: Ethical tensions in qualitative interviews with vulnerable participants. 18 s. Qualitative Research. Vol. 24.
https://doi.org/10.1177/14687941231224600

Schmid, Evi ; Solberg, Stine (2024). “With a twinkle in my eye”: vocational teachers’ relational work in schools in disadvantaged areas. 12 s. Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2024.2434813

Schmid, Evi ; Nordlie, Gøril Stokke; Jørstad, Beate (2024). Workplace Learning Environment and Participation in Work Communities: A Qualitative Comparison of Stayers’ and Leavers’ Perceptions and Experiences. Vocations and Learning. Vol. 17.
https://doi.org/10.1007/s12186-024-09351-4

Schmid, Evi ; Garrels, Veerle (2024). Ethical Pitfalls in Research with Young People: How Can They Be Identified and Addressed?. Young - Nordic Journal of Youth Research. Vol. 33.
https://doi.org/10.1177/11033088241254230

Schmid, Evi (2023). Anonymisering av kvalitative data: utfordringer og eksempler fra skole- og utdanningsforskningen. Norsk pedagogisk tidsskrift. Vol. 107.
https://doi.org/10.18261/npt.107.3.6

Schmid, Evi ; Haukedal, Christiane Lingås (2022). Identifying resilience promoting factors in vocational education and training: a longitudinal qualitative study in Norway. Empirical Research in Vocational Education and Training. Vol. 14:11.
https://doi.org/10.1186/s40461-022-00139-1

Garrels, Veerle ; Skåland, Børge ; Schmid, Evi (2022). Blurring Boundaries: Balancing between Distance and Proximity in Qualitative Research Studies With Vulnerable Participants. 10 s. International Journal of Qualitative Methods (IJQM). Vol. 21.
https://doi.org/10.1177/16094069221095655

Tårnesvik, Åshild; Schmid, Evi (2022). Å velge bort læring i skolen til fordel for læring i praksis: En casestudie om veien frem til fagbrev via praksisbrev. 15 s. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE). Vol. 6.
https://doi.org/10.7577/njcie.4849





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig