English version
Grete Haaland

Grete Haaland

Vitenskapelige publikasjoner

Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2022). Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573

Haaland, Grete ; Bruvik, Åse Norunn Nedrebø (2020). Relevant opplæring i yrkesopplæringens første år: Elevers erfaringer med yrkesrelevant opplæring [Relevant training in the first year of vocational training: Pupils’ experience with vocational training]. 19 s. Nordic Journal of Vocational Education and Training. Vol. 10.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2010244

Bruvik, Åse Norunn Nedrebø; Haaland, Grete (2020). Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget: Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov. 18 s. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis. Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/UP.V14.2337

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2020). Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2019). Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505

Bødtker-Lund, Daniel ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2017). Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1. 33 s. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577

Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 33-50. Gyldendal Akademisk.

Schwencke, Eva ; Haaland, Grete (2016). Profesjonsrettede utdanninger i spenningsfeltet mellom relevant faglig kvalitet og universitetssatsing. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 15-32. Gyldendal Akademisk.

Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Utfordringer i norsk yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 19-49. Fagbokforlaget.

Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 157-177. Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig