English version
Inger Vagle

Inger Vagle

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Pedagogiske fag   Allmennpedagogikk   Sosiologi   Humaniora   Andre pedagogiske fag

Vitenskapelige publikasjoner

Johannesen, Hedvig ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2024). «Man føler seg ikke alene, man kan føle tilhørighet»: Betydningen av nettverk for kvinner i tekniske yrkesfag som empowerment, arbeiderkollektiv og fellesskap. Tidsskrift for kjønnsforskning.
https://doi.org/10.18261/tfk.48.4.4

Amble, Nina ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2022). Friere yrkesvalg i det yrkesfaglige feltet. Forskning og forandring. Vol. 5.
https://doi.org/10.23865/fof.v5.3673

Dahlback, Jorunn ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2022). Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2020). Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715

Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2019). Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505

Vagle, Inger ; Møller, Ellen (2017). Mangfoldig aksjonsforskning for et mangfoldig skole- og arbeidsliv. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Red.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . s. 337-355. Cappelen Damm Akademisk. https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.17

Bødtker-Lund, Daniel ; Hansen, Kari; Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2017). Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1. 33 s. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling. Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577

Amble, Nina ; Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2017). Feministisk aksjonsforskning i det yrkesfaglige feltet. Gjøtterud, Sigrid; Hiim, Hilde; Husebø, Dag; Jensen, Liv Helene; Steen-Olsen, Tove Herborg; Stjernstrøm, Else (Red.). Aksjonsforskning i Norge : teoretisk og empirisk mangfold . s. 315 -335. Cappelen Damm Akademisk.

Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 33-50. Gyldendal Akademisk.

Møller, Ellen ; Vagle, Inger (2015). Jakten på portåpnere i den kjønnsdelte yrkesopplæringen. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 197-211. Fagbokforlaget.





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig