Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Hansen, Sylvia
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Lindeflaten, Katrin
;
Elvan, Kaja
;
Lillekroken, Daniela
(2024).
Nurturing ethical insight: exploring nursing students’ journey to ethical competence.
BMC Nursing.
Vol. 23.
https://doi.org/10.1186/s12912-024-02243-x
Lindeflaten, Katrin
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Flølo, Tone Nygaard
;
Krogstad, Kristine
; Kvalvaag, Heidi M.;
Lillekroken, Daniela
(2024).
Hva er sykepleie? Førsteårsstudenters erfaringer med sykepleie i inspirasjonspraksis.
Sykepleien Forskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.4220/Sykepleienf.2024.97335
Lillekroken, Daniela
; Kvalvaag, Heidi M.;
Lindeflaten, Katrin
;
Flølo, Tone Nygaard
;
Krogstad, Kristine
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2024).
Educating the nurses of tomorrow: exploring first-year nursing students’ reflections on a one-week senior peer-mentor supervised inspiration practice in nursing homes.
15 s.
BMC Nursing.
Vol. 23.
https://doi.org/10.1186/s12912-024-01768-5
Christiansen, Bjørg
; Holm Larsen, Monica;
Blomberg, Karin
; Averlid, Gertrud M;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Lindeflaten, Katrin
(2023).
Utvikling av lokale læreplaner som redskap for læring og vurdering i praksisstudier.
Knutstad, Unni; Larsen, Kristian; Jensen, Kari Toverud (Red.).
Fagdidaktiske temaer i helsefagene.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/noasp.198.ch9
Christiansen, Bjørg
;
Blomberg, Karin
;
Lindeflaten, Katrin
; Holm Larsen, Monica; Averlid, Gertrud M;
Salinas, Deborah
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2023).
Praksisveilederes erfaring med lokale læreplaner for sykepleierstudenter.
Nordisk tidsskrift for helseforskning.
Vol. 19.
https://doi.org/10.7557/14.6860
Opheim, Helene Margrethe Storebø ; Furuseth, May-Tove ; Espe, Kristin Isabella Kirkengen; Hjeltnes, Bjarne ; Hessevaagbakke, Elisabeth (2021). Bioingeniørstudenter som veiledere for sykepleiestudenter i venøs blodprøvetaking. 5 s. Bioingeniøren.
Torbjørnsen, Astrid
;
Hessevaagbakke, Elisabeth
;
Grov, Ellen Karine
;
Bjørnnes, Ann Kristin
(2021).
Enhancing students learning experiences in nursing programmes: An integrated review.
7 s.
Nurse Education in Practice.
Vol. 52.
https://doi.org/10.1016/j.nepr.2021.103038
Lindeflaten, Katrin
;
Christiansen, Bjørg
; Aamold, Kristin;
Halvorsrud, Hedvig
; Espe, Kristin Isabella Kirkengen;
Hessevaagbakke, Elisabeth
(2021).
Studenter på kompletterende sykepleierutdanning sine erfaringer som veiledere i et medstudentbasert studieopplegg.
13 s.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 105.
https://doi.org/10.18261/issn.1504-2987-2021-02-09
Løyland, Borghild
; Peveri, Anne Marthe;
Hessevaagbakke, Elisabeth
; Taasen, Inger;
Lindeflaten, Katrin
(2019).
Students’ Observations of Hand Hygiene in Nursing homes using the Five Moments of Hand Hygiene.
Journal of Clinical Nursing (JCN).
https://doi.org/10.1111/jocn.15136
Hessevaagbakke, Elisabeth ; Christiansen, Bjørg (2019). Hvordan kan praksisveileder vurdere studentenes pedagogiske kompetanse i relasjon til pasienter?. Christiansen, Bjørg; Jensen, Kari Toverud; Larsen, Kristian (Red.). Vurdering av kompetanse i praksisstudier - En vitenskapelig antologi. s. 219-230. Gyldendal Akademisk.