Formidling
Fønnebø, Bente
;
Özalp, Ferruh
(2016).
Fønnebø,B (regi, foto og film), Ferruh Øsalp og Iris Faleide: Kunstnerisk utviklingsarbeid; My Mongolia- displacements and transfers er en film om sam-skaping og kommunikasjon i tegning, Utført på HiOA.
Sandvik, Margareth
;
Vik, Marit
;
Engesnes, Nina
;
Özalp, Ferruh
; Jæger, Henriette
(2014).
Digital tools and aesthetic approaches to learning in a multilingual pre-school.
Børnekulturforskning - et transdiciplinært emne. BIN Norden.
Eide, Brit Johanne; Evenstad, Randi;
Riise, Tone
;
Özalp, Ferruh
(2010).
Barnehage og førskole i Tyrkia.
Barnehagefolk.
Øzalp, Ferruh
(2009).
Hvit, hvitere, akademia?.
Forskerforum.
Özalp, Ferruh
(2009).
Språk og identitet(er)konstruksjon i barnehagen.
NAFOs Storsamling i Vestfold. Høgskolen i Vestfold.
Özalp, Ferruh
;
Otterstad, Ann Merete
(2008).
Inkludering krever respekt.
Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.).
Özalp, Ferruh
(2008).
”Når jeg snakket tyrkisk, sa alltid voksne HÆÆ”.
fagdag. Høgskolen i Bodø.
Özalp, Ferruh
(2008).
IDENTITET(er).
Nasjonal barnehagekonferanse. Fylkesmannen i Oslo og Akershus.
Özalp, Ferruh
(2007).
Barnehages møte med mangfold.
Temadag i førskolelærerutdanningen . Høgskolen i Vestfold.
Özalp, Ferruh
(2005).
"Når jeg snakket tyrkisk, sa alltid voksne HÆÆ" Oppvekst i norske barnehager sett med noen tyrkiskspråklige barns øyne.
ISBN: 82-579-4443-2.
158 s.
HIO-hvovedfagsrapport 2005 nr 13.