Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Emner
Aksjonsforskning Tilpasset opplæring Vurdering Livslang læring Arbeidslivslæring Erfaringslæring Yrkespedagogikk Deltagende aksjonsforskning Fagopplæring Yrkesdidaktikk Fag og yrkesopplæring Ledelse av læring Yrkesdifferensiering Interessedifferensiering Realkompetansevurdering
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Dahlback, Jorunn
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2022).
Dybdelæring i et yrkesfaglig perspektiv.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 7.
https://doi.org/10.7577/sjvd.4573
Haaland, Grete
; Bruvik, Åse Norunn Nedrebø
(2020).
Relevant opplæring i yrkesopplæringens første år: Elevers erfaringer med yrkesrelevant opplæring [Relevant training in the first year of vocational training: Pupils’ experience with vocational training].
19 s.
Nordic Journal of Vocational Education and Training.
Vol. 10.
https://doi.org/10.3384/njvet.2242-458X.2010244
Bruvik, Åse Norunn Nedrebø;
Haaland, Grete
(2020).
Fremtidens kompetansebehov i frisørfaget: Sammenheng mellom nasjonale føringer og frisørbransjens uttrykte kompetansebehov.
18 s.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/UP.V14.2337
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Møller, Ellen
;
Vagle, Inger
(2020).
Kjønn på dagsorden:Et ikketema i yrkesfaglærerutdanningene?.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 5.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3715
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2019).
Makt og innflytelse i prosessen med å endre strukturen i yrkesopplæringen.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 4.
https://doi.org/10.7577/sjvd.3505
Bødtker-Lund, Daniel
; Hansen, Kari;
Haaland, Grete
;
Vagle, Inger
(2017).
Endringsbehov i norsk yrkesopplæring? - Elevers, lærlingers og yrkesfaglærere erfaringer med yrkesopplæring i Vg1.
33 s.
Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling.
Vol. 2.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577
Haaland, Grete ; Vagle, Inger (2016). Profesjonsretting og forholdet mellom eksamensform og sluttvurdering. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 33-50. Gyldendal Akademisk.
Schwencke, Eva ; Haaland, Grete (2016). Profesjonsrettede utdanninger i spenningsfeltet mellom relevant faglig kvalitet og universitetssatsing. Goth, Ursula-Georgine Småland (Red.). Yrkes- og profesjonsutdanning i en norsk kontekst. s. 15-32. Gyldendal Akademisk.
Hansen, Kari; Haaland, Grete (2015). Utfordringer i norsk yrkesopplæring. Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.). Tett på yrkesopplæring. s. 19-49. Fagbokforlaget.
Hansen, Kari;
Haaland, Grete
(2015).
Engasjerte og interesserte elever gjennom en meningsfull, helhetlig og relevant yrkesopplæring.
Haaland, Grete; Hansen, Kari; Hoel, Torlaug Løkensgard (Red.).
Tett på yrkesopplæring. s. 157-177.
Fagbokforlaget.
https://doi.org/10.7577/sjvd.2577