Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Pedagogiske fag Maleri, tegning, grafikk Allmennpedagogikk Filosofi Idéhistorie Kunsthistorie Historie Statsvitenskap og organisasjonsteori Fagdidaktikk Humaniora
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Æsøy, Knut Ove
(2024).
Kritikk av kritisk danning.
Rinholm, Hanne; Varkøy, Øivind; Fredriksen, Bendik; Bjerke, Mildrid (Red.).
Kritisk danning i lærerutdanningen. s. 27-45.
Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/10.23865/cdf.231.ch2
Æsøy, Knut Ove (2023). The Philosophical Facilitation of a Professional Practitioner's Worldview. Vodenje v vzgoji in izobraževanju. Vol. 54.
Æsøy, Knut Ove
(2023).
Om læraren sitt pedagogisk-filosofiske P3-nivå.
Norsk pedagogisk tidsskrift.
Vol. 107.
https://doi.org/10.18261/npt.107.2.4
Æsøy, Knut Ove ; Namdar, Kamran (2021). The pandemic - A spotlight on the potentiality of and obstacles to human becoming. Studier i Pædagogisk Filosofi.
Æsøy, Knut Ove
; Dybvikstrand, Trine Sofie
(2021).
The use of paintings and sketches as scientific knowledge.
Indo-Pacific Journal of Phenomenology.
Vol. 21.
https://doi.org/10.1080/20797222.2021.2019888
Helleve, Mette Birgitte
;
Æsøy, Knut Ove
(2021).
When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher.
11 s.
Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education.
Vol. 25.
https://doi.org/10.6092/issn.1825-8670/12357
Æsøy, Knut Ove
(2020).
Inner Trust: The Root of Teachers’ Self-Leadership.
13 s.
Vodenje v vzgoji in izobraževanju.
Vol. 18.
http://www.solazaravnatelje.si/ISSN/1581-8225/2020
Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove ; Dybvikstrand, Trine Sofie (2020). Lærerpraksis og pedagogisk teori. ISBN: 9788215029740. 256 s. Universitetsforlaget.
Æsøy, Knut Ove
(2018).
Om læraren sin levande kunnskap.
15 s.
Studier i Pædagogisk Filosofi.
https://doi.org/10.7146/spf.v7i2.115630
Sørmo, Dag; Æsøy, Knut Ove (2018). What about Tigger and Piglet in school today? - A metaphor about children with challenging behaviour. Dorczak, Roman (Red.). Leading and Managing for Development. s. 116-123. Jagiellonian University Institute of Public Affairs.