Kort om
Lærarutdanning, RLE. Eg er opptatt av ein verds-sentrert fagdidaktikk, i tråd med G. Biesta sitt fokus på undervisning som eit peike-arbeid. Læraren skal styra merksemd ikkje først og fremst mot eleven eller læraren sjølv, men peika i retning eit interessant stykke av verda. Denne verda, som vi rettar merksemda vår mot, møter oss som ein ikkje-enkel, samansett størrelse. Difor vil det skulefaglege arbeidet med eit tema som religion, livssyn og etikk femna om ei god breidde i innfallsvinklar og arbeidsmåtar. Eg er opptatt av å utforska eit slikt pedagogisk og filosofisk verdsomgrep og hentar inspirasjon til det frå tenkjarar som J.-L. Nancy, H. Arendt, P. Ricoeur, M. Serres og W. Klafki.
Eg interesserer meg for religions- og livssynsdidaktikk innafor ei fellesfagleg ramme, kunnskap i skulefagleg samanheng, historisk tekstarbeid, religionshistorie (særleg det gamle Midtausten – Israel, Egypt, Mesopotamia, Ugarit – og kristendommen som ein antikk religion), Det gamle testamente / Tanak som kulturelt korpus, etikk og moralfilosofi og religion som diskursiv størrelse.
Med min eigen fagbakgrunn i religionsfilosofi og -hermeneutikk er eg særleg opptatt av dei idéhistoriske og filosofiske sidene ved ulike religionar og sekulære livssyn. På master- og phd-nivå underviser eg gjerne i kunnskapsteori, humanistiske fagperspektiv, profesjonsteori, fenomenologi og vitskapsfilosofi.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Brekke, Øystein
(2023).
Religionshermeneutikk. Forståing i ei polarisert tid.
ISBN: 9788215065496.
352 s.
Universitetsforlaget.
https://www.universitetsforlaget.no/religionsherme
Brekke, Øystein (2022). Danning i eigne og andres rom. Religion, danning og didaktikk i den fleirkulturelle barnehagen. Letnes, Mari-Ann; Lafton, Tove; Broström, Stig (Red.). Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming. 2. utgave.. s. 190-215. Fagbokforlaget.
Brekke, Øystein
(2022).
Religions- og livssynsfaget som fagleg konglomerat
– fagontologi, vitskapsfag, skulefag.
Prismet.
Vol. 73.
https://doi.org/10.5617/pri.9698
Brekke, Øystein
(2020).
Critique of Religion, Critique of Reason: Criticising Religion in the Classroom.
Mjaaland, Marius Timmann (Red.).
The Reformation of Philosophy. s. 259-269.
Mohr Siebeck.
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/
Brekke, Øystein
(2018).
Religionskritikk i klasserommet. Fag, kritikk og ontologi i norsk skule.
Prismet.
https://doi.org/10.5617/pri.6260
Brekke, Øystein
(2016).
Arkeologi og teleologi. Paul Ricoeurs dialektiske kulturteori.
Karlsen, Mads Peter; Sandbeck, Lars (Red.).
s. 51-73.
Eksistensen.
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/
Brekke, Øystein
(2016).
Bonfire of the Vanities: Moral Dynamics in Ibsen's Brand.
Ibsen Studies.
Vol. 16.
https://doi.org/10.1080/15021866.2016.1180867
Brekke, Øystein (2014). Danning i eigne og andres rom. Religion, danning og didaktikk i den fleirkulturelle barnehagen. Broström, Stig; Lafton, Tove; Letnes, Mari Ann (Red.). Barnehagedidaktikk. En dynamisk og flerfaglig tilnærming. s. 175-197. Fagbokforlaget.
Brekke, Øystein
(2013).
On the Subject of Epigenesis. An Interpretive Figure in Paul Ricoeur.
Mjaaland, Marius Timmann; Houlind Rasmussen, Ulrik; Stoellger, Philipp (Red.).
Impossible time : past and future in the philosophy of religion. s. 73-82.
Mohr Siebeck.
https://www.academia.edu/34599859/On_the_Subject_o
Brekke, Øystein
(2011).
Kva er kristendommens sentrale myte - og kvifor?.
Norsk Teologisk Tidsskrift.
Vol. 112.
https://www.academia.edu/1178283/Kva_er_kristendom