Digitalisering i utdanning
Fagmiljøet Digitalisering i utdanning (DigU), som har status som eit framifrå miljø ved fakultet for lærarutdanning og internasjonale studiar (LUI), har utgangspunkt i forskargruppa Digitale læringsarenaer (DLA).
DigU lagar til eit breitt perspektiv på bruk og forståing av digitalisering i utdanning. Det omfattar bruk av digitale verktøy i undervisning og læring, strategiar for digitalisering og digitale utfordringar i utdanning, nasjonalt og internasjonalt. Dette gir eit grunnlag for ein brei tematisk og metodisk tilnærming med omsyn til fokus, så vel som analytiske reiskapar for forskinga.
Gjennom vår posisjon på lærarutdanninga, med fokus på forsking, utvikling og bruk av digital teknologi i undervisning og læring, har vi ei sterk og brei tilnærming til digitalisering både i skule og lærarutdanning. Visjon for forskingsmiljøet: «å bli eit leiande miljø for digitalisering i utdanning både nasjonalt og internasjonalt»
Arbeidet i forskingsgruppa skal sentrerast rundt fire tematiske område:
Teknologiar for innovative digitale praksisar
- Digitale læringsomgivnader
- Digital kompetanse og kompetanseutvikling
- Digitale teknologiar i forsking
Dei kommande åra vil vi utforske desse temaa gjennom ei rekkje forelesingar, seminar og samarbeidsprosjekt. På denne nettstaden vil vi løpande dokumentere arbeidet i fagmiljøet og annonsere aktivitetar i regi av miljøet.
Kontakt
Kroppsleg læring i utdanningsinstitusjonar
Kroppsleg læring i utdanningsinstitusjonar er ein samlingsstad for forskarar i prosjekt som er relevante for gruppas tematikk. Gruppa er dermed eit møtepunkt der pågåande prosjekt blir diskutert og nye prosjekt blir utvikla. Vi skal formidle ny og nyttig kunnskap om kroppsleg læring.
Med kroppsleg læring (embodied learning) forstår vi læreprosessar og kunnskapsobjekt / -former som ikkje kan vere basert på ei klassisk dualistisk tenking der det kognitive er skilt frå det kroppslege og kjenslemessige. Kroppsleg læring fangar innlæring av kompetansar som ikkje først og fremst er teoretiske. Denne læringa omfattar til dømes praktiske kunnskapar, estetiske læreprosessar eller sosio-emosjonelle kompetansar. Ei slik tilnærming til læring er særleg relevant innanfor praktisk og estetiske fag og i begynnaropplæringa.
Samtidig er det å lære med og gjennom praktiske handlingar med kroppen noko som kan styrke innlæring av meir teoretisk kompetanse. I teoretiske skulefag og i tverrfaglege emne kan dette gjerast ved å legge til rette for problemløysande prosessar som krev både kroppslege og symbolske handlingar.
Kontakt
Barneliv og profesjonsutøving/Childlife
Forskinga vår handlar om samanhengar i kvardagslivet til barn og unge og om korleis dei samarbeider med ulike profesjonsutøvarar som barnehage- og grunnskulelærarar, barnevernspedagogar og sosionomar, fysio- og ergoterapeutar og helsesjukepleiarar. Gruppa prioriterer utvikling av prosjekt på tvers av OsloMet, samarbeid med andre universitet, høgskular og forskingsinstitusjonar i inn- og utland.
Vi er opptekne av korleis samfunnsendringar som migrasjon, urbanisering, endra familiemønster, auka utdannings- og kvalifiseringskrav og rettsleggjering på barnefeltet påverkar og blir påverka av barn og familiars kvardagsliv. Vidare rettar vi merksemda mot korleis fysisk utforming har noko å seie for barns deltakingsmoglegheiter i bydelar og bustader og på profesjonelle arenaer som barnehagar, skular, barnevernskontor og helsestasjonar.
Prosjektporteføljen i gruppa omfattar studiar med jenter og gutar som har variert funksjonsevne, alder, etnisitet, kulturell og sosial bakgrunn. Eit interseksjonelt perspektiv kan lagast til i analysen av former for sosial ulikskap. Vi undersøkjer barndomserfaringar både i enkeltprosjekt og på tvers av prosjekt. Både allmennkulturelle og profesjonelle forståingar av kva som utgjer høvesvis urovekkjande og anteke utviklande og helsebringande erfaringar blir utforska.
I ulike konstellasjonar har vi samarbeidd om utvikling og gjennomføring av forskingsprosjekt, nettverksaktivitetar og anna forskingsretta verksemd gjennom fleire år.
Vi held arbeidet med fram med å byggje opp prosjektporteføljen vår i nettverk med andre OsloMet-interne, nasjonale og internasjonale forskarar, og arbeider fortløpande med fleire søknader om eksterne forskingsmidlar.
Om Barneliv og profesjonsutøvelse (Childlife) (uni.oslomet.no)