English version
Hanne Rinholm

Hanne Rinholm

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Musikkpedagogikk   Humaniora   Samfunnsvitenskap   Andre pedagogiske fag

Emner

Estetisk erfaring   Musikalsk erfaring   Musikalsk klasseledelse   Musikkpedagogisk ontologisk vending   Dialogisk praksis

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre

    I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

Rinholm, Hanne ; Varkøy, Øivind (2024). Kritisk danning som eksistensiell danning. Rinholm, Hanne; Varkøy, Øivind; Fredriksen, Bendik; Bjerke, Mildrid (Red.). Kritisk danning i lærerutdanningen. s. 183-200. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/cdf.231.c

Varkøy, Øivind; Rinholm, Hanne (2024). Die Kritik des Ästhetischen. Einige von Jürgen Vogt inspirierte Gedanken. I Lukas Bugiel & Christian Rolle (red.), Kritik der Musikpädagogik: Festschrift für Jürgen Vogt. 24 s. Universität zu Köln.
https://monographs.ub.uni-koeln.de/usbk

Rinholm, Hanne ; Varkøy, Øivind; Fredriksen, Bendik ; Bjerke, Mildrid (2024). Kritisk danning i lærerutdanningen. ISBN: 9788202840709. Cappelen Damm Akademisk.

Rinholm, Hanne ; Solem, Ida Heiberg ; Ulleberg, Inger (2023). Dialogues in education: Exploring cases from music and mathematics education. 24 s. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal. Vol. 11.
https://doi.org/10.5195/dpj.2023.458

Rinholm, Hanne (2023). Håp, musikk og eksistens. Varkøy, Øivind; Lindekleiv, Heidi Marie; Kristiansen, Ståle Johannes Clemens (Red.). SEGL: Katolsk årsskrift for religion og samfunn. s. 211-219. St. Olav forlag.

Rinholm, Hanne ; Fredriksen, Bendik ; Onsrud, Silje Valde (2023). Critical Reflection in Music Teacher Education: Contradictions and Dilemmas in Theory, Policy, and Practice. Action, Criticism, and Theory for Music Education (ACT). Vol. 22.
https://doi.org/10.22176/act22.3.41

Fredriksen, Bendik ; Onsrud, Silje Valde; Rinholm, Hanne ; Lewis, Judy (2023). Who takes part in participation? Challenges to empowering student voice in music teacher education. Music Education Research. Vol. 25.
https://doi.org/10.1080/14613808.2023.2210159

Rinholm, Hanne ; Gillespie, Astrid (2023). Mangfoldsorientering i skolen. Thorsen, Kirsten; Christensen, Hanne; Dalland, Cecilie Pedersen (Red.). Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. s. 75-98. Fagbokforlaget.

Rinholm, Hanne (2022). Musikalske mirakler: Transcendens i estetiske og religiøse erfaringer. Holm, Henrik; Varkøy, Øivind (Red.). Music and Religion: Texts on Music in Religion and Religion in Music. s. 51-71. Cappelen Damm Akademisk.
https://doi.org/https://doi.org/10.23865/noasp.177

Onsrud, Silje Valde; Fredriksen, Bendik ; Rinholm, Hanne ; Lindgren, Monica (2022). The multiplicity of preservice music teachers’ positioning in a participatory action research project. Research Studies in Music Education.
https://doi.org/10.1177/1321103X221089838





Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig