Kort om
Emneansvar og undervisining:
Masteremnet profesjonsrettet pedagogikk SKUT (skolerettet utdanningsvitenskap) GFU
Masteremnet profesjonsrettet pedagogikk (grunnskolemaster) GFU
Forskningsprosjekter:
2015-2019: TPQ (teachers professional qualifications) NFR (se publiseringsliste)
2019-2023. TEQ-21 (teachers qualifications for 21th century skiles) NFR (se publiseringsliste)
2023-2025: iPAR (partnerskap for styrket profesjonskunnskap og praksisrelevant lærerutdanning (DIKU) . Prosjektets hensikt er først og fremst å styrke og utvikle partnerskapet og samarbeidsrelasjonene mellom virksomhetene og aktørene i feltet til beste for lærerstudentenes læring og utvikling av profesjonskunnskap.
Redaktør for lærebøker:
Jeg skal bli lærer (2015) Universitetsforlaget (Christensen, H og Thorsen, K.E.)
Teoretiske og praktiske kunnskaper i lærerkvalifisering (2019) Universitetsforlaget (Thorsen, K.E. og Michelet, S.)
Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent (2018) Fagbokforlaget (Thorsen, K.E. and Christensen, H.)
Jeg er lærer. Reflektert, anlalytisk, kompetent (2023) Fagbokforlaget (Thorsen, K.E. and Christensen, H.)
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre
I forskningsprosjektet TEQ21: Profesjonelle lærere i det 21. århundre, vil vi undersøke hva læreres profesjonelle kompetanse innebærer og få bedre forståelse for hvordan lærerstudenter kan utvikle kompetanser for framtiden.