Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
U. S. R. Mohottige, Nisanka
;
Andersen, Renate
;
Bjerke, Annette Hessen
(2024).
Computational thinking in Norwegian teacher education: An analysis of mathematics and science course descriptions.
13 s.
Nordic Journal of Digital Literacy.
Vol. 19.
https://doi.org/10.18261/NJDL.19.1.3
U. S. Rajapakse Mohottige, Nisanka
;
Bjerke, Annette Hessen
;
Andersen, Renate
(2024).
Teacher education as stakeholder: teacher educator perspectives on the integration of computational thinking into mathematics and science courses.
Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2313635
U. S. R. Mohottige, Nisanka
; Ekanayake, Sagarika
(2016).
Rice variety and processing: contribution to glycaemic response.
Ceylon Medical Journal.
https://doi.org/10.4038/cmj.v61i4.8381