English version
Nisanka U. S. R. Mohottige

Nisanka U. S. R. Mohottige

Forskningsgrupper

Forskningsprosjekter

Avsluttede forskningsprosjekter

  • Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)

    MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.

Publikasjoner og forskningsresultater

Vitenskapelige publikasjoner

U. S. R. Mohottige, Nisanka ; Andersen, Renate ; Bjerke, Annette Hessen (2024). Computational thinking in Norwegian teacher education: An analysis of mathematics and science course descriptions. 13 s. Nordic Journal of Digital Literacy. Vol. 19.
https://doi.org/10.18261/NJDL.19.1.3

U. S. Rajapakse Mohottige, Nisanka ; Bjerke, Annette Hessen ; Andersen, Renate (2024). Teacher education as stakeholder: teacher educator perspectives on the integration of computational thinking into mathematics and science courses. Teachers and Teaching: theory and practice.
https://doi.org/10.1080/13540602.2024.2313635

U. S. R. Mohottige, Nisanka ; Ekanayake, Sagarika (2016). Rice variety and processing: contribution to glycaemic response. Ceylon Medical Journal.
https://doi.org/10.4038/cmj.v61i4.8381



Publikasjonslisten er hentet ut av Cristin. Listen kan være ufullstendig