Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Litteraturvitenskapelige fag Humaniora Kulturvitenskap
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Skarstein, Dag (2024). Fiksjonens særskilte betydning i norskfagets tekstopplæring. Bakken, Jonas (Red.). Norskdidaktiske klassikere. Fagbokforlaget.
Elvebakk, Lisbeth
;
Skarstein, Dag
(2023).
Teacher students’ legitimation of teaching activities in the L1 classroom.
22 s.
L1-Educational Studies in Language and Literature.
Vol. 23.
https://doi.org/10.21248/l1esll.2023.23.1.478
Skarstein, Dag
;
Schultz, Jon Håkon
(2022).
“Terror victims are probably not the easiest to follow up”: students’ perception of learning and teaching in the aftermath of trauma.
Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2022.2148276
Skarstein, Dag
; Lindtner, Synnøve Skarsbø
(2022).
Travelling Girlhood: Feminist Discourses as Narrative Resources for the American Adaptation of the Norwegian High-School Drama SKAM.
International Journal of Young Adult Literature (IJYAL).
Vol. 3.
https://doi.org/10.24877/ijyal.73
Skarstein, Dag (2022). Litteraturhistorie som mål og middel. Claudi, Mads Breckan; Norendal, Audhild (Red.). Litteraturhistoriske muligheter i forskning og undervisning. Universitetsforlaget.
Schultz, Jon-Håkon
;
Skarstein, Dag
(2020).
I’m not as bright as I used to be – pupils’ meaning making of reduced academic performance after trauma.
International Journal of School & Educational Psychology.
https://doi.org/10.1080/21683603.2020.1837698
Höglund, Heidi; Nordenstam, Anna;
Skarstein, Dag
; Heilä-Ylikallio, Ria
(2020).
Kontextualisera, spegla, vidga och estetisera: Gymnasielärares litteraturdidaktiska infallsvinklar till Pajtim Statovcis roman Min katt Jugoslavien.
Nordic Journal of Literacy Research.
Vol. Vol 6 No 2 (2020).
https://doi.org/10.23865/njlr.v6.2192
Skarstein, Dag (2020). Nokon kjem til å kommme - didaktisk blikk på Fosses dramaturgi. Skarstein, Dag; Vederhus, Inger (Red.). Jon Fosse i skulen. s. 36-62. Det Norske Samlaget.
Vederhus, Inger ; Skarstein, Dag (2020). Andvake-Årvåken-Insomnie. Skarstein, Dag; Vederhus, Inger (Red.). Jon Fosse i skulen. s. 11-34. Det Norske Samlaget.
Skarstein, Dag ; Vederhus, Inger (2020). Jon Fosse i skulen. ISBN: 978-82-340-0118-5. 136 s. Det Norske Samlaget.