Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne
; Blenkinsop, Sean; Heggen, Marianne Presthus;
Neegaard, Henrik
(2022).
Friluftsliv and Wild Pedagogies: Building Pedagogies for Early Choldhood Education in a Time of Environmental Uncertainty.
Canadian Journal of Environmental Education (CJEE).
Vol. 25.
https://cjee.lakeheadu.ca/article/view/1713
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2022). Friluftsliv og den frie leken. Neegaard, Henrik; Krempig, Inger Wallem (Red.). Barnehagens friluftsliv. s. 52-68. Cappelen Damm Akademisk.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne
(2021).
From Fresh Air and Sunbathing to Wildlife and Snow Caves;"Friluftsliv" in Norwegian Primary Schools 1939-1980.
Roos, Merethe; Berge, Kjell Lars; Edgren, Henrik; Hiidenmaa, Pirjo; Matthiesen, Christina (Red.).
Exploring Textbooks and Cultural Change in Nordic Education 1536–2020. s. 245-259.
Brill|Sense.
https://doi.org/10.1163/9789004449558_020
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne ; Kaarby, Karen Marie Eid (2021). På spor etter drabantbyens steder for barns lek og bevegelse. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by . s. 219-245. Universitetsforlaget.
Foyn-Bruun, Emilie Elisabeth; Jørgensen-Vittersø, Kari Anne (2021). Naturfaglig danning i barns møter med planter og forhistoriske dyr i Botanisk hage. Jørgensen-Vittersø, Kari Anne; Vik, Unni (Red.). Barn i by . s. 171-182. Universitetsforlaget.
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne ; Vik, Unni (2021). Barn i by. ISBN: 9788215040936. 320 s. Universitetsforlaget.
Andersen, Eivind; Øvreås, Steinar;
Jørgensen-Vittersø, Kari Anne
; Borch-Jenssen, Janne; Moser, Thomas
(2020).
Children’s physical activity level and sedentary behaviour in Norwegian early childhood education and care: effects of a staff-led cluster-randomised controlled trial.
BMC Public Health.
Vol. 20.
https://doi.org/10.1186/s12889-020-09725-y
Øvreås, Steinar; Andersen, Eivind; Moser, Thomas; Borch-Jenssen, Janne;
Jørgensen, Kari-Anne
(2020).
Å styrke fysisk aktiv lek i barnehagen – evaluering av et intervensjonsdesign basert på en høy grad av personaldeltagelse.
Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis.
Vol. 14.
https://doi.org/10.23865/up.v14.2090
Murtnes, Åsve;
Jørgensen, Kari-Anne
; Birkeland, Inger
(2019).
Steder i naturen: sted, natur og materialitet på ungdomstrinnet.
14 s.
Tidsskriftet UTMARK.
https://hdl.handle.net/11250/2650632
Beery, Thomas;
Jørgensen, Kari Anne
(2018).
Children in nature: sensory engagement and the experience of biodiversity.
Environmental Education Research.
Vol. 24.
https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1250149