Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Festivalpolitikk i endring: en kulturpolitisk analyse av musikk og kunstfestivaler i Norge (FESTIPOL)
I hvilken grad bidrar Kulturrådets virkemidler på festivalfeltet til å nå bredere kulturpolitiske ambisjoner som gjør festivalene til unike møtesteder for kunstnere, musikere, kuratorer og publikum?
-
Profesjonsstudenter og profesjonsutøvere. Studier av rekruttering, studiegjennomføring og yrkeskarrierer.
Formålet med prosjektet er å studere rekrutteringen til profesjonsutdanningene, studiegjennomføring og utdanningskarrierer på profesjonsutdanningene, og de profesjonsutdannedes yrkeskarrierer.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Admiraal, Wilfried
;
Røberg, Karl Ingar Kittelsen
(2023).
Teachers’ job demands, resources and their job satisfaction: Satisfaction with school, career choice and teaching profession of teachers in different career stages.
Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies.
Vol. 125.
https://doi.org/10.1016/j.tate.2023.104063
Admiraal, Wilfried
;
Røberg, Karl Ingar Kittelsen
;
Wiers-Jenssen, Jannecke
; Saab, Nadira
(2023).
Mind the gap: Early-career teachers’ level of preparedness, professional development, working conditions, and feelings of distress.
Social Psychology of Education.
Vol. 26.
https://doi.org/10.1007/s11218-023-09819-6
Helland, Håvard
; Wiborg, Øyvind Nicolay;
Røberg, Karl Ingar Kittelsen
(2023).
Who chooses fast-track programs in mathematics? The role of class origin, ethnicity, and gender among Norwegian lower-secondary students.
25 s.
European Societies.
https://doi.org/10.1080/14616696.2023.2197988
Madsen, Aleksander Å.;
Røberg, Karl Ingar Kittelsen
(2021).
Education–occupation mismatch and long-term sickness absence: a longitudinal study of over- and under-education using Norwegian population data, 2003–2013.
Journal of Education and Work.
Vol. 34.
https://doi.org/10.1080/13639080.2021.1946491
Røberg, Karl Ingar Kittelsen
;
Helland, Håvard
(2016).
Do grades in higher education matter for labour market rewards? A multilevel analysis of all Norwegian graduates in the period 1990–2006.
20 s.
Journal of Education and Work.
Vol. 30.
https://doi.org/10.1080/13639080.2016.1187265