English version

Erasmus+: La oss bli inspiratorer og arkitekter for en bærekraftig skole (KA122-SCH)

Prosjektet retter seg mot utfordringer i skolemiljøet og har som mål å fremme inkluderende opplæring ved å blant annet bidra til utvikling av "grønne ferdigheter".

Prosjektet har som mål å adressere sentrale utfordringer i skolemiljøet ved søkerskolen som ligger i et sosialt og økonomisk mangfoldig område i Attika, Hellas.

Hovedmålene inkluderer å:

Prosjektet legger også vekt på innovative undervisningsmetoder, som erfaringsbasert og ikke-formell læring, for å styrke kritisk tenkning, samarbeid og aktiv deltakelse.

I tillegg tar prosjektet sikte på å forbedre elevers og læreres ferdigheter i engelsk for å legge til rette for bredere deltakelse i europeisk utdanning og kulturutveksling.

Aktiviteter inkluderer profesjonell opplæring for lærere og internasjonale mobilitetsprogrammer for elever, som sammen bidrar til å styrke utdanningskvaliteten, fremme bærekraft og bygge et inkluderende skolesamfunn.

Medlemmer

Laster inn ...

Partnere

  • 1o Gymnasio Mandras (1st High School of Mandra), Attica, Greece.
  • Scoala Gimnaziala "Mihai Viteazul", Craiova,Romania.
  • "Comprensivo Statale “G. Marconi”, Valdarno, Italy
  • Diverse vertsskoler/organisasjoner for lærerutdanning i Tyskland, Portugal, Finland, Spania og Italia.

Mer om prosjektet

Prosjektet har som mål å styrke utdanningskvaliteten og inkluderingen ved søkerskolen i Attika, Hellas. Skolen betjener en mangfoldig elevgruppe, inkludert elever med spesielle utdanningsbehov og sosioøkonomisk vanskeligstilte bakgrunner, og tar sikte på å redusere utdanningsulikheter og frafall. 

Målsettinger

Et primært fokus er å implementere inkluderende praksiser ved å lære fra europeiske skoler som utmerker seg i differensiert undervisning og innovative undervisningsstrategier. Prosjektet har flere målsettinger:

  • Å utvikle "grønne ferdigheter" for miljømessig bærekraft blant elever og ansatte, som svar på regionens miljøforringelse. 
  • Å øke bevisstheten om klimaendringer og bærekraftig livsstil, og gjennom samarbeid med "grønne skoler" i Europa ønsker det å integrere miljøvennlige tiltak i skolesamfunnet.
  • Å fremme erfaringsbasert og ikke-formell læring for å styrke elevenes kritiske tenkning, problemløsningsevner og motivasjon for læring, og forberede dem på fremtidige utfordringer. 
  • Forbedre engelskkunnskapene til elever og lærere for å støtte effektiv kommunikasjon og samarbeid i europeiske utdanningskontekster.

Prosjektet involverer opplæringskurs for lærere og internasjonale mobilitetsprogrammer for elever, med målbare resultater for å sikre suksess i å fremme inkludering, bærekraft og utdanningsinnovasjon.