Kort om
Jeg jobber ved instituttets seksjon for digital kompetanse, med fokus på grunnskole- og faglærerutdanning. Som lærer og underviser, bidrar jeg til å utvikle kompetanse hos både lærerstudenter og lærere som tar etter- og videreutdanning. Mine spesialområder omfatter programmering i skolen, omvendt undervisning, og bruken av utvidet virkelighet i naturfagene. Jeg har et sterkt engasjement for å fremme en god pedagogisk praksis for digitale verktøy i utdanningen.
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Avsluttede forskningsprosjekter
-
Flipped classroom i naturfag (FiNa)
Flipped classroom i naturfag (FiNa) har som mål å utvikle og utforsker læringsdesign med hovedvekt på digitalt støttet omvendt undervisning for å fremme studentaktiv læring.
-
Forskningsbasert lærerutdanning i naturfag (TRELIS)
I prosjektet TRELIS vil vi utdanne naturfaglærere som kan bruke forskningsresultater til å utvikle egen undervisning og skape gode læringsmiljøer i naturfag for elevene.
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.