Kort om
Adrian Peretz er førsteamanuensis i markedsføring ved Oslo Business School, OsloMet. Peretz har en doktorgrad i markedsføring fra Norges Handelshøyskole og en MBA fra Columbia Business School. Peretz kompetanse ligger i generell markedsføringsstrategi, merkevareledelse, forbrukerpsykologi, . Forskningen hans er publisert i blant annet Journal of Brand Management and Advances in Consumer Research. Peretz er medforfatter på fagbøker om både merkevareledelse og markedskommunikasjon som er mye brukt på høyskoler og universiteter samt blant praktikere. Peretz holder også foredrag for organisasjoner og næringsliv. Før han begynte i akademia, jobbet Peretz i en årrekke som merkevaredirektør i næringsmiddelindustrien.
Forskningsgrupper
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Peretz, Adrian
;
Strønen, Fred H.
(2024).
Corporate Social Responsibility as a Source of Competitive Advantage – Strategic Contradictions in the Food Industry.
Contemporary Economics.
Vol. 18.
https://doi.org/10.5709/ce.1897-9254.532
Streimikis, Justas; Ślusarczyk, Beata; Siksnelyte-Butkiene, Indre; Mura, Ladislav;
Peretz, Adrian
(2024).
Development of Circular Economy in the Visegrad Group of Countries.
10 s.
Contemporary Economics.
Vol. 18.
https://doi.org/10.5709/ce.1897-9254.543
Peretz, Adrian ; Strønen, Fred (2022). CSR in the retail food industry - An empirical study of sustainability measures. Matos, Florinda; Rosa, Alvaro (Red.). Proceedings of the 18th European Conference on Management Leadership and Governance. s. 365-372. Academic Conferences International (ACI).
Peretz, Adrian
;
Strønen, Fred H.
(2021).
CSR at a Crossroads – can CSR be a Source of Competitive Advantage? -An Empirical Study of CSR and CSV Concepts in a Norwegian Context.
Proceedings of the European Conference on Management, Leadership and Governance (ECMLG).
https://doi.org/10.34190/MLG.21.025
Peretz, Adrian ; Olsen, Lars Erling (2016). Brand Extensions: It's all about managing accessibility. Advances in Consumer Research. Vol. 44.
Peretz, Adrian ; Olsen, Lars Erling (2016). Sekvensielle merkeutvidelser: Strategi for vekst. Magma forskning og viten. Vol. 19.
Olsen, Lars Erling;
Peretz, Adrian
(2011).
Conscientious brand criteria: A framework and a case examplefrom the clothing industry.
Journal of Brand Management.
Vol. 18.
https://doi.org/10.1057/bm.2011.30
Olsen, Lars Erling; Peretz, Adrian (2010). Making it fit! : the use of sequential brand extensions to accomplish growth. EMAC Annual Conference proceedings.
Peretz, Adrian (2010). Merkepersonlighet i merkevarebygging. Døving, Runar; Svensson, Göran (Red.). Leksjoner i markedsvitenskap. s. 152-189. Abstrakt forlag.
Peretz, Adrian (2010). En merkepersonlighet som fungerer. Magma forskning og viten. Vol. 13.