Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Engelsk som Lingua Franca for inkluderende flerspråklige klasserom (ENRICH)
ENRICH tar sikte på å utvikle en Continuous Professional Development (CPD) infrastruktur av høy kvalitet.
-
TREL: Lærerforskningskompetanse Sammenlignende baner i Nordisk-Baltisk region
TREL har som mål å identifisere god praksis i nordisk-baltisk utdanningskontekst.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Chvala, Lynell
;
Flognfeldt, Mona Evelyn
(2024).
Teacher-identified spaces for integrating ELF-aware
instruction: Teacher professionalism and local ecology.
Research Papers in Language Teaching and Learning.
Vol. 14.
https://rpltl.eap.gr/images/2024/05-14-1-ChvalaFlo
Tsagari, Dina ; Flognfeldt, Mona Evelyn ; Chvala, Lynell ; Tishakov, Therese Marie ; Reed, Kirstin (2021). Lessons Learnt and Future Directions. Cavalheiro, Lili; Guerra, Luis; Pereira, Ricardo (Red.). The Handbook to English as a Lingua Franca: Practices for Inclusive Multilingual Classrooms. s. 245-258. Edições Húmus.
Chvala, Lynell
(2020).
Teacher ideologies of English in 21st century Norway and new directions for locally tailored ELT.
System (Linköping).
Vol. 94.
https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102327
Flognfeldt, Mona Evelyn ; Chvala, Lynell (2020). Klasseledelse for læring i språkfaget engelsk. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. 2.utgave. s. 122-138. Gyldendal Akademisk.
Chvala, Lynell
(2018).
What are the core aims of English as a school subject? A study of teacher understanding in lower secondary school.
23 s.
Acta Didactica Norge.
Vol. 12.
https://doi.org/10.5617/adno.6181
Flognfeldt, Mona Evelyn ; Chvala, Lynell (2013). Klasseledelse for læring i språkfaget engelsk. Christensen, Hanne; Ulleberg, Inger (Red.). Klasseledelse, fag og danning. s. 107-124. Gyldendal Akademisk.
Chvala, Lynell (2012). Genre and situational features in oral exam tasks in 10th grade. Hasselgreen, Angela Maria; Drew, Ion; Sørheim, Bjørn (Red.). The young language learner : research-based insights into teaching and learning. s. 233-246. Fagbokforlaget.
Chvala, Lynell ; Graedler, Anne-Line (2010). Assessment in English. Dobson, Stephen; Engh, Roar (Red.). Vurdering for læring i fag. s. 75-89. Cappelen Damm Høyskoleforlaget.