Kort om
Jeg er førsteamanuensis i pedagogikk ved Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning (GFU), OsloMet.
Mine forskningsinteresser er særlig rettet mot samarbeid og partnerskap mellom skoleaktører og lærerutdanning, læreres profesjonelle kunnskap, utviklingsarbeid og alternative karriereveier. Jeg har også bidratt til flere forskningsrapporter om lærerutdanningsrelaterte tema, blant annet om praksisnær forskning og bachelor- og masteroppgaver i lærerutdanningene. Jeg er forskningsgruppeleder for gruppen Barnehagelærer, lærer, profesjonskvalifisering og utdanningsforskning.
Ved GFU underviser jeg blant annet emner som pedagogikk og elevkunnskap (PEL) og profesjonsrettet pedagogikk, og er involvert i flere samarbeidsprosjekt med skoler og skoleeiere gjennom tilskuddsordningen.
Jeg har en phd fra Senter for profesjonsforskning (2022), der jeg utforsker kunnskapsarbeidet til lærere i kombinasjonsstillinger. Har tidligere jobbet som lærer i grunnskolen og i videregående skole, og som forsker i enheten Forskning, innovasjon og kompetanseutvikling i skolen ved UiO.
Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
Aktive forskningsprosjekter
-
I partnerskap for styrket profesjonskompetanse og praksisrelevant lærerutdanning «iPAR»
iPAR er et samarbeidsprosjekt mellom Grunnskole- og faglærerutdanningen på OsloMet og sentrale aktører i regionens grunnskolesektor