Forskningsgrupper
Forskningsprosjekter
-
Matematikk, naturfag og algoritmisk tenkning (MASCOT)
MASCOT er et tverrfaglig og innovativt forskningsprosjekt som tar sikte på å utvikle kunnskap om undervisning, læring og vurderingsprosesser av algoritmisk tenkning i lærerutdanning og skole. Prosjektet har internasjonale samarbeidspartnere.
Publikasjoner og forskningsresultater
Vitenskapelige publikasjoner
Pajchel, Katarina
;
Mifsud, Louise
;
Frågåt, Thomas
; Rehder, Mads Middelboe; juuti, kalle; Bogar, Yurdagul; Lavonen, Jari; Schrøder, Vibeke;
Aalbergsjø, Siv Gundrosen
;
Rognes, Andre
(2024).
Sign of the Times An Analysis of Computational Thinking in Norwegian, Finnish and Danish Curricula.
Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE).
Vol. 8.
https://doi.org/10.7577/njcie.5744
Holm, Lene Berge
;
Rognes, Andre
; Dahl, Fredrik Andreas
(2022).
The FLIPPED STEP study: A randomized controlled trial of flipped vs. traditional classroom teaching in a university-level statistics and epidemiology course.
International Journal of Educational Research Open.
Vol. 3.
https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2022.100197
Bjerke, Annette Hessen
;
Smestad, Bjørn
;
Eriksen, Elisabeta Iuliana
;
Rognes, Andre
(2021).
Relationship between Birth Month and Mathematics Performance in Norway.
Scandinavian Journal of Educational Research.
https://doi.org/10.1080/00313831.2021.1958371
Bøhler, Elena ; Rognes, Andre (2019). Matematikk på og med nettbrett i barnehagen. Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth; Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.). Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter . s. 137-156. Cappelen Damm Akademisk.
Rognes, Andre
(2009).
Turning decision procedures into disprovers.
Mathematical logic quarterly.
Vol. 55.
https://doi.org/10.1002/malq.200710083